Moving words~

Assalamualaikum~ Tak jawab dosa~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ Akak2, Abg2, Adk2, Pakcik2, Makcik2 jgn nakal2 kt blog ni tau.. ^^

Friday, January 30, 2015

Rahsia Kereta Standard Tapi Laju ?

Kancil Standard Tapi Laju
Mungkin ramai dah tahu kereta Kancil 850 ni sememangnya boleh tahan pergi dia.. haha.. Org2 kawasan Taman Molek kt Johor Bahru ni mesti pernah nampak and kdg2 sakit hati dgn kereta saya ni sbb saya bawa kereta laju mcm ape dah.. haha.. Siapa je yg tak panas kan kalau tengok kereta KANCIL JERRR tapi bawa bukan main laju.. Sejujurnya, walaupun laju saya bawa, tapi kereta ni standard je sebenarnya.. Laju2 pun nak kena main jalan panjang baru pergi.. Tu pun top speed pernah cecah 120KM/H, tak pernah lebih drpd tu.. Tapi kt gear 5 rpm baru 4k.. Boleh tarik panjang lagi tu max rpm 7k.. tapi tak pernah lah plak sye cuba, sbb bahaya kan bawa laju2 sngt nih, ingat org tersayang katakan.. haha.. Jadi, just in case kalau2 ada kereta2 yg cc rendah nak tambahkan lagi pick up kereta mcm saya atau nk lebih jimat minyak, try lah guna minyak enjin JTX1000 ni mcm saya.. Kereta ringan, pick up cepat, and lagi jimat minyak~!(tapi kalau dah hari2 bwa laju mmg tak lah kan jimat minyak, logik lah sikit, tapi yg penting minyak enjin ni mmg boleh tambah lagi kilometer jarak perjalanan setiap liter minyak yg diisi, mmg sesuai untuk kaki perhabis minyak mcm saya, muahaha ^_^) Well, itu saja untuk hari ni, terima kasih~! ^_^

No comments:

Post a Comment